INSPIRACJE / Przepisy / 19 września 2018

Przygotowanie szparagów

Rodzaje szparagów:

Białe szparagi, które są bardziej włókniste niż zielone należy uprzednio obrać(oprócz główek). Czynność tą wykonujemy od góry do dołu, zaczynając pod główką. Następnie odcinamy twarde końcówki. Przy zielonych szaragach, które nie wymagają obierania, trzeba odciąć jedynie zdrewniałe końcówki.

Gotowanie szparagów: Przygotujemy wysoki i wąski garnek i w nim ustawiamy szparagi tak, aby główki wystawały powyżej gotującej się wody, które są najdelikatniejszą częścią tego warzywa i wystarczy, że zmiękną pod wpływem pary. Do wody dodajemy soli. Dla ułatwienia, aby szparagi znajdowały się w pionie możemy związać je luźno nitką. Gotujemy je pod przykryciem, na średnim ogniu.

Uwaga: W zależności od szparagów, czas gotowania się różni: zielone(ok.10min), białe(ok.15min).

Właściwości odżywcze i zdrowotne:

Szparagi w 100 g zawierają tylko 18 kalorii. Mimo niskiej kaloryczności i zawartości 95% wody to skarbnica witamin i składników mineralnych, takich jak: kwas foliowy, witaminy A, C i E, beta-karoten, asparagina, wapń, fosfor, potas, glutation, błonnik i inulina.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Zwycięstwa 26C lok.7
15-430 Białystok

792 885 030 | dietoterapia@coio.pl