INSPIRACJE / Rozwój osobisty / 17 sierpnia 2018

Jak skutecznie zmniejszyć apetyt na słodycze ?

Ludzie którzy jedzą mniej cukrów prostych, mają lepszy nastrój, większą stabilność emocjonalną, spokojny sen dający wypoczynek. Poprawia się im również pamięć. Takie osoby rzadziej się przeziębiają i mają mniej problemów z zębami. Zwiększa się ich zdolność koncentracji. Ogólnie poprawia się ich zdrowie.

 

Poznaj 10 wskazówek jak skutecznie zmniejszyć apetyty na słodkości:

  1. Wspaniałym i bezpiecznym źródłem słodkości jest dieta oparta na produktach roślinnych,które są wystarczająco długo przeżuwane – każdy kęs około 20-30 razy. Takie działanie powoduje wydobywanie słodkiego smaku z pożywienia, dzięki działaniu enzymów, już w jamie ustnej. Łaknienie słodyczy stopniowo się zmniejszy, jeśli będziesz odpowiednio długo przeżuwał żywność opartą na pełnych ziarnach zbóż, roślinach strączkowych i warzywach.
  2. „Naturalne słodziki” takie jak miód, fruktoza i cukier trzcinowy, są tak samo rafinowane jak biały cukier i ich działanie jest podobne.
  3. Zwróć uwagę na to, by w diecie nie było zbyt dużo słonych produktów, które wzmagają łaknienie smaku słodkiego.
  4. Jeśli jesz mięso, zawsze dla równowagi zjadaj warzywa, grzyby, owoce.
  5. Desery możesz słodzić owocami, naturalnymi sokami owocowymi, ksylitolem,  erytrolem lub stewią.
  6. Na deser zjedz słodkie warzywa (zjadaj te warzywa na zimno : buraki, karczochy, marchewki, słodkie ziemniaki, pasternak), które łagodzą łaknienie na cukier. Surowe marchewki są szczególnie przydatne w przypadku nasilonego apetytu na cukier.
  7. Jedz kiełki, które również dostarczają cukru, ponieważ proces kiełkowania zmienia skrobię w cukier.
  8. Aby zmniejszyć łaknienie słodyczy, możesz zjeść coś ostrego, kwaśnego lub gorzkiego, np. seler naciowy, albo wypić małymi łyczkami kubek gorącej wody, herbaty owocowej lub herbaty buncha (to zielona herbata, która ma działanie zasadotwórcze).
  9. Aby zmniejszyć łaknienie słodyczy, możesz zjeść coś ostrego, kwaśnego lub gorzkiego, np. seler naciowy, albo wypić małymi łyczkami kubek gorącej wody, herbaty owocowej lub herbaty buncha (to zielona herbata, która ma działanie zasadotwórcze).
  10. Chęć podjadania słodyczy wynikać może również z niedoborów witamin i minerałów w diecie. Organizm poszukując tego, czego mu brakuje wysyła sygnał o głodzie, który zaspokajamy z reguły sięgając po węglowodany proste. Te szybko docierają do mózgu dając poczucie szczęścia. Zbilansowana, urozmaicona i bogata w świeże warzywa i owoce dieta, uzupełniona o suplementację witaminowo-mineralna znacząco zmniejsza chęć podjadania słodyczy, poprzez eliminację jej pierwotnej przyczyny.
    Ciąg do jedzenia powstaje w wyniku spożywania produktów o wysokim indeksie glikemicznym, czyli takich, które łatwo przedostają się do krwiobiegu i zakłócają stężenie glukozy we krwi. Dzieje się tak, ponieważ produkty wysoko przetworzone (cukier w nich zawarty – wysoko oczyszczone węglowodany) powodują gwałtowne wydzielanie insuliny. Duża ilość insuliny powoduje spadek cukru we krwi, co sprawia, że czujemy się coraz gorzej. Wtedy, by poprawić sobie nastrój i lepiej się poczuć, zjadamy kolejne ciastko, i tak wpadamy w pętle- błędne koło, z którego trudno się wydostać, szczególnie kiedy zajadamy kolejną emocje.

Sygnałami zdrowego, naturalnego głodu, jakie wysyła nam ciało, są:

 

Wyraźne czucie smaku
Zwiększona ilość śliny w ustach
Wrażenie drapania w gardle

Objawami nienaturalnego głodu są:

Bóle głowy
Zmęczenie
Mdłości
Osłabienie
Irytacja
Skurcze i ściskanie w brzuchu

Jedzenie pełnowartościowego pożywienia przez okres dwóch, trzech miesięcywpłynie na ustąpienie objawów nienaturalnego głodu. Odczuwanie naturalnego głodu spowoduje, że będziesz jeść z większą przyjemnością i apetytem, a liczba spożywanych kalorii będzie odpowiadała biologicznym potrzebom ciała.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

 

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Zwycięstwa 26C lok.7
15-430 Białystok

792 885 030 | dietoterapia@coio.pl