INSPIRACJE / Odchudzanie / 4 sierpnia 2019

Jak schudnąć z brzucha ?

Poznaj 6 nawyków, które pozwolą Ci szybko schudnąć z brzucha!

Chcesz schudnąć z brzucha lecz mimo diety i ćwiczeń nie ma efektów? Zobacz jakie błędy popełniasz, które uniemożliwiają Ci pozbyć się tłuszczu z brzucha!

 Uwierz, że można schudnąć z brzucha bez diety i bez treningów w pocie czoła – wprowadź  6 prostych nawyków  do swojego życia a efekty będą nieoczekiwane  i bez wyrzeczeń:)

Jak schudnąć z brzucha? Dieta i ćwiczenia na pewno pomogą ale niektórzy robią po 100 brzuszków  dziennie przegryzając sałatę, a mimo to oponka nadal jest.

Jeśli i Ciebie to dotyczy,  prawdopodobnie nieświadomie masz  złe nawyki, które niszczą Twój cały wysiłek wkładany  w odchudzanie. Sprawdź, jak je zmienić, aby  szybko i trwale schudnąć z brzucha.

1. SEN minimum 7 godzin dziennie

Sypiasz po 5-6 godzin dziennie i stale odczuwasz zmęczenie oraz głód? Prowadząc taki tryb życia na pewno nie uda ci się schudnąć z brzucha.

Optymalna ilość snu dla dorosłego człowieka to 8 godzin dziennie, minimalna – 7 godzin.

U osób, które są ciągle niewyspane, obserwuje się zwiększony apetyt. Przyczyną jest zaburzenia w  wydzielaniu hormonów, które odpowiadaja za regulację uczucia głodu i sytości: leptyny (hamuje łaknienie) i greliny (odpowiada za uczucie głodu). Spanie poniżej 6 godzin dziennie powoduje zwiększenie poziomu greliny we krwi i obniżenie poziomu leptyny, w skutek czego w ciągu dnia podjadamy.

Odsypianie zarwanych nocy w weekend i wstawanie o 12.00 w południe to też nie najlepszy pomysł. Aby schudnąć z brzucha, powinieneś kłaść się spać około 23:00 i wstawać po 7 godzinach.

2. REGULARNOŚĆ

Posiłki o tych samych porach powodują, że organizm przyzwyczaja się do stałych godzin, przez co łatwiej jest zapanować nad głodem i nie podjadamy w ciągu dnia. Dzięki temu organizm otrzymuje jasny sygnał: „o tej godzinie następuje dostawa energii”. Gdy pory posiłków są nieregularne, organizm zaczyna „wariować” i magazynować tłuszcz – bo nie wie, czy tym razem otrzyma porcję składników odżywczych, czy nie.

3. ZASADA MAŁYCH TALERZY

Jedna banalna zmiana może wpłynąć bardzo korzystnie na schudnięcie z brzucha. Badacze  z Cornell Food and Brand Lab dowiedli, że gdy jemy na dużych 30-centymetrowych talerzach, nakładamy sobie porcje o 52% większe i zjadamy o 45% więcej niż osoby, które jedzą z mniejszych 22-centymetrowych talerzy.

Taka zmiana nie tylko pozwoli ci mniej zjeść, ale także oszukać mózg i szybciej poczuć sytość.

Zobacz też 7 grzechów głównych, czyli dlaczego nie możesz schudnąć …

4. PRZERWY OD BIURKA

Gdy masz pracę siedzącą, dbaj o regularne przerwy od siedzenia. Wstań, zrób przerwę na spacer, napij się wody. Kilkugodzinna pozycja siedząca nie dość, że sprzyja tyciu, to dodatkowo spowalnia trawienie i powoduje wzdęcia.

Chcesz schudnąć z brzucha?!  co najmniej raz na godzinę wstawaj od biurka i spaceruj przez 5-10 minut. Możesz np. chodzić do kuchni po ziołowy napar (z kopru włoskiego czy mięty – regulują prace przewodu pokarmowego) albo zieloną herbatę (ma właściwości odchudzające). Jeśli masz możliwość przemieszczaj się też między piętrami ale po schodach. UWAGA! 10 minut wchodzenia po schodach spala niemało, bo 50 kcal. Dodaj do tego 60 minut spacerowania, a w pracy spalisz nawet 350 kcal!

5. KRÓTKIE TRENINGI INTERWAŁOWE

Wystarczy, że będziesz ćwiczyć… 7 minut dziennie INTENSYWNIE i efekt gwarantowany!

Trening interwałowy polega  na przeplataniu krótkich okresów zwiększonego wysiłku (np. sprintu) z okresami umiarkowanego wysiłku (np. spokojnego truchtu).

  • 15 sekund szybkiego sprintu na maksymalnych obrotach,
  • 45 sekund truchtu.

Oba punkty powtórzyć 7 razy.

Powyższy trening trwa zaledwie 7 minut (łącznie z rozgrzewką i rozciąganiem ok 15 minut). Ale czy tak krótki wysiłek może dać jakiekolwiek rezultaty? Okazuje się, że może być nawet skuteczniejszy niż tradycyjne aeroby! To dlatego, że po intensywnym wysiłku organizm potrzebuje dużych zasobów energii, aby się zregenerować. A tę energię pobiera z tłuszczu, dzięki czemu szybciej chudniemy 🙂

DOBRA WIADOMOŚĆ

Trening interwałowy wyjątkowo skutecznie oddziałuje na spalanie tkanki tłuszczowej zgromadzonej wokół pasa. To dlatego, że w okolicach brzucha występuje najwięcej receptorów hormonów, które uczestniczą w procesie spalania tłuszczu. Interwały zwiększają ich wydzielanie nawet 4-krotnie!

6. ZADBAJ O REGULARNY…RELAKS 🙂

Stres również nie sprzyja odchudzaniu. Organizm pod wpływem napięcia nerwowego produkuje nadmiar kortyzolu – hormonu, który aktywuje enzym zwany lipazą lipoproteinową. Ten z kolei sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Żeby schudnąć z brzucha, obowiązkowo przeznacz co najmniej 30 minut w ciągu dnia na czysty relaks. Możesz na przykład wziąć odprężającą kąpiel z olejkami (cytrusowym, lawendowym). Na stres dobrze działa też joga, ćwiczenia oddechowe, a nawet zwykły spacer z psem.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Zwycięstwa 26C lok.7
15-430 Białystok

792 885 030 | dietoterapia@coio.pl