INSPIRACJE / Odchudzanie / 21 czerwca 2018

Jak NIE PRZYTYĆ na wyjazdach

Czas wakacji to wyjazdy, spotkania przy grillu i większe ilości alkoholu.Kilka prostych, sprawdzonych zasad pozwoli Ci cieszyć się urlopem bez dodatkowych kilogramów.Pamiętaj! Urlop jest po to aby wypoczywaj i spędzać czas z rodziną. Wystarczy zachować umiar i cieszyć się czasem na który czekaliśmy cały rok.

A więc co zrobić żeby z wakacji zamiast zbędnych kilogramów przywieźć pamiątki i zgrabne opalone ciało?

Oto 7 skutecznych trików aby odżywiać się zdrowo poza domem!

1

Przekąski zawsze pod ręką.

Weź przekąski ze sobą. Garść orzechów, świeże warzywa, owoce czy chipsy warzywne mogą uratować Cię nieraz w trakcie głodu gdzie w okolicy kuszą budki z fast foodami. Ponadto zdrowe przekąski coraz częściej można spotkać nawet na stacji paliw.

2

Zadbaj o wodę!

Często głód  mylony jest z uczuciem pragnienia! Zanim sięgniesz po jedzenie napij się szklanki wody, potrzebujemy jej znacznie więcej w okresie letnim. I pamiętaj napoje słodzone to NIE woda, nie ugaszą Twojego pragnienia wręcz przeciwnie. Dla porównania pół szklanki słodkiego napoju to już 50 kalorii, a pół szklanki truskawek 18.

3

Zacznij posiłek od warzyw i białka.

Warzywa są skarbnicą witamin i minerałów ale również błonnika, który sprawia, że czujemy się na dłużej syci. Pęcznieje w żołądku dzięki czemu zjemy mniej. Postaw na surowe warzywa. Unikaj smażonych oraz konserwowych warzyw które często zawierają cukier.

Do warzyw warto dobrać chude źródło białka, dobrym wyborem będzie pierś z kurczaka bądź indyka, ryba lub krewetki. Zwróć uwagę na metodę przyrządzania potraw, np. pieczone, duszone, opiekane, grillowane, smażone, panierowane, chrupiące, saute.

4

Zrezygnuj z sosów.

Nie daj się zwieźć! Wybierając potrawy uwaga na niezdrowe dodatki najczęściej w postaci sosów, które często są na bazie majonezu lub oleju. Najbezpieczniejszy jest sos pomidorowy na przykład z ziołami (ale nie ketchup czy tysiąca wysp), lub biały dressing jogurtowy (nie mylić z sosem cezar lub czosnkowym).  Warto poprosić o podanie sosu osobno, wtedy sam zadecydujesz ile go użyjesz.

5

Na deser wybierz owoce, a zamiast lodów sorbet.

Nie musisz rezygnować z deseru aby było dietetycznie. Często można zamówić kolorowe, zdrowe sałatki owocowe czy lody w postaci sorbetu. Wiele restauracji oferuje zdrowe wypieki, np. ciasta zbożowe, muffiny domowe. Można również wybrać desery mrożone bez bitej śmietany czy sztucznych słodzików.

6

Unikaj all inclusive.

Tego typu wakacje są kuszące i tak samo zachęcające będą potrawy przygotowane w ramach oferty. Statystyki pokazują, że na tego typu wyjazdach przytyjesz aż 3 kilogramy.  Chcesz spróbować wszystkiego? Podejdź raz,  nałóż po łyżce każdej potrawy na talerz i nie podchodź już więcej, ponieważ może okazać się, że kaloryczność tych rzekomo małych posiłków będzie sięgała aż 2 000 kalorii!

7

Wypoczywaj aktywnie.

Jesteś na urlopie więc ciesz się pięknymi widokami. Oprócz wylegiwania się na słońcu dużo zwiedzaj i spaceruj. Gdy jesteś nad wodą, dużo pływaj, wynajmij rower, graj w piłkę. Warto także podkręcić swój metabolizm porannym joggingiem, gdy jest chłodniej a większość turystów śpi.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Zwycięstwa 26C lok.7
15-430 Białystok

792 885 030 | dietoterapia@coio.pl