INSPIRACJE / Odchudzanie / 14 stycznia 2020

Chcesz schudnąć w tym roku ? Przeczytaj 5 powodów, przez które może Ci się nie udać.

Kamila Banel
Kamila Banel - Dietetyk, Coach

 

 

CHCESZ SCHUDNĄĆ w 2020?

PRZECZYTAJ 5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH MOŻE CI SIĘ NIE UDAĆ.

 

Jeżeli Twoim celem na najbliższy rok jest odchudzanie, to mam nadzieję, że jesteś w 10 % osób, które ten cel zrealizują. Tak dobrze zrozumiałeś, to znaczy, ze 90 % osób, które założyło sobie ten cel, poniesie sromotną klęskę. W dniu kiedy czytasz ten tekst prawdopodobnie u 50 %, to postanowienie umarło śmiercią naturalną.

 

Jeżeli pierwszy raz czytasz mój artykuł, nazywam się Kamila Banel, jestem dietetykiem i coachem. Moi pacjenci schudli ponad 13 000 kg, przeprowadziłam ponad 80 3 m-cznych, zamknietych grup odchudzania. Większość z nich utrzymuje efekty. Nie, nie wszyscy, część potrzebuje przejść proces jeszcze raz, żeby na stałe odnaleźć się z zdrowej rzeczywistości. Zapewniam Was, że ułożenie dobrej diety, to połowa sukcesu, reszta to praca z rozwojem osobistym. Żadne epizody z katowaniem się na siłowni, przejściem na modny nurt diety, czy detoksy, nie dadzą Wam trwałych efektów.

5 powodów, przez które Twoje postanowienie noworoczne prawdopodobnie nie wyjdzie :

 

  1. Tak naprawdę nie chcesz zmienić stylu życia. Czasami zdarza mi się usłyszeć takie pytanie -jaką daję gwarancję, że pacjent po zakończonym procesie utrzyma efekty ? Albo jak długo będzie utrzymywał osiągnięte wyniki zdrowotne ? Tak długo jak będzie zdrowo odżywiał o ćwiczył. Cała filozofia. Jeżeli wrócisz do starej diety, daję ci 100 % gwarancji jo-jo. Masa ciała = wybór. Wybierasz noszenie pudełek do pracy, albo schabowego w barze mlecznym. Wybierasz trening, czy wolisz spędzić czas przed telewizorem ? Być może teraz racjonalizujesz sobie, dlaczego ty nie masz czasu ćwiczyć itd. Brak działania, to też wybór. Zadaj sobie pytanie – czy chcesz prowadzić takie życie fit ? Nie każdy musi być fit, nie dla każdego zdrowie musi być wartością. Część osób chce być szczupłym , ale nie chce zrezygnować z ciastek i kotletów. W tym wypadku nie możesz mieć ciastka i zjeść ciastka.

 

  1. Twój cel jest nierealny. Zaplanowałeś sobie, że od dzisiaj pijesz zielone koktajle i trenujesz 5 razy w tygodniu z Chodakowską, a cel to – 30 kg do marca. Jaką kaloryczność miałeś do tej pory ? Ile razy w tygodniu do tej pory ćwiczyłeś ? Włącz trening z Chodakowską i zobacz ile dasz radę zrobić ? Czy w ogóle dasz radę zrobić rozgrzewkę ? Może na tym etapie lepiej zrób 2 km spacerem, ale codziennie ?

 

 

  1. Masz źle zbilansowaną dietę. Nie istnieje dieta dla wszystkich. Każdy organizm inaczej metabolizuje tłuszcze i węglowodany. Nie każdy będzie dobrze funkcjonował na diecie wegetariańskiej i nie każdy na diecie Paleo. Część osób nie wie, że ma insulinooporność , Hashimoto lub inną jednostkę chorobową, która wpływa na jego metabolizm, a dieta wymaga szczególnego przygotowania. Tym bardziej odradzam Wam diety typu 1000 – 1400 kcal. Waga w końcu stanie jak zaklęta, a Ty stracisz motywację.

 

  1. Nie masz wsparcia w otoczeniu. Trudno utrzymać zdrową dietę, jak chcesz gotować na 3 garnki. Sobie oddzielnie, mężowi oddzielnie, dzieciom jeszcze inaczej. Jak to się stało, że jesteś w takim układzie ? Za chwilę, będziesz we wszystkich w domu rzucać garami. Jak się ma twoja asertywność ? W zasadzie to czemu chcesz być jedyną zdrową osobą w rodzinie ? Może warto wspólnie ustalić, czy zdrowie to jest wartość w twojej rodzinie ? Jeżeli nie masz wsparcia to go poszukaj. Jest masa miejsc w sieci i reali, gdzie ludzie podejmują wspólnie wyzwania.

 

W naszej poradni organizujemy 3 miesięczne projekty Kurs Odchudzania i Zdrowego Odżywiania, które pomagają naszym utrzymać koncentrację na celu. Nasi klienci chudną ok 15 kg na takim projekcie. To nasz najbardziej rekomendowany projekt ! Nowa grupa startuje 20.01 Sprawdź

 

  1. Wchodzisz w rolę ofiary. Działasz pod wpływem emocji. Jak masz dobry humor i jesteś wypoczęty to masz energię do działania, ale jak twoja energia opada, zaczynasz obwiniać. Pogodę, śnieg jest za zimny do wyjścia z domu, za chwilę piasek będzie za gorący do spacerów. To nie Twoja wina, że znowu zjadłeś ciasto, tylko Krysi, która je przyniosła do pracy … i co znajomi co weekend, którzy niszczą twój plan… To nie Twoja wina, że kolejny tydzień nie ćwiczysz, tylko dzieci, które mają lekcje do odrobienia itd. W zasadzie to jesteś otyły, bo masz geny po babci, przecież nie dlatego, ze robisz taką samą szarlotkę. Obwinianie zabija rozwój !

 

Co jest Twoim powodem, że nie udaje Ci się schudnąć ? Jakie wyciągasz wnioski z poprzednich prób odchudzania ? Zapisz sobie 3 najważniejsze lekcje.

 

 

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Zwycięstwa 26C lok.7
15-430 Białystok

792 885 030 | dietoterapia@coio.pl


Pyszne i zdrowe przepisy Wielkanocne